تبلیغات
گیم پارس
 
بازی روز


به دیگر وبلاگ های ما نیز سر بزنید . گیم پارس شما را به دیگر وبلاگ های ما : فان پارس - سینما پارس و موبایل پارس دعوت می كند
مدیر سایت : پیام

این صفحه را به اشتراک بگذارید

 
منوی دسته ای

 
آرشیو
به همه صفحه های ما سربزنید:

[ نمایش کلیه مطالب ]


 
لینكدونی
» مجموعه مقالات دامی
» سایت خنده بازار
» سامانه رزرواسیون آنلین هتل های ایران - سراها
» گردنبند تمام استیل الماس
» Taylor Swift Fans
» ارسال اس ام اس
» فانی بلاگ ( خنده . تفریح )
» دانلود جدید ترین مسابقات کشتی کج
» :.: doctorfa :.:
» free vpn
+ ارسال لینک
همه ی لینک ها

 
جدول فروش كنسول ها
فروش كنسول

 
ارتباط با مدیر


 
جدیدترین بازی منتشر شده

77069300504112803085.jpg

 
کلمات کلیدی
کال آف دوتی ایکس باکس لایو بتلفیلد بد کمپانی 2 نینتندو مدرن وارفیر 2 ps3 سونی فورزا 4 بتلفیلد electronic arts فیفا بتلفیلد 3 بتلفیلد بد کمپانی mw1 ea sony ایکس باکس مدرن وارفیر 3 battlefield 3 psn modern warfare TGS wii metal gear solid infinity ward pc mw2 اینفینیتی وارد vita psp مدرن وارفیر ios modern warfare 3 الکترونیک آرتز سه بعدی متال گیر سلید tokyo game show xbox live modern warfare 2 3ds xbox 360 توکیو گیم شو 3d ds mw3 Gears of War 3 call of duty پلی استیشن مایکروسافت microsoft

گیم پارس

 
.:: جدیدترین مطالب ::.
عنوان تاریخ
!!!!!!!!!!!!!!!!!   پنجشنبه 29 دی 1390
انجام بازی بر روی Nokia N9   شنبه 9 مهر 1390
گرز آف وار 3 به Black Ops نرسید   شنبه 9 مهر 1390
FIFA Street در مارچ 2012   شنبه 9 مهر 1390
مضامین بیشتر برای Xbox Live   شنبه 9 مهر 1390
فروش Gears of War 3 از مرز 3 میلیون واحد گذشت   شنبه 9 مهر 1390
نسخه PC بازی L.A. Noire در نوامبر عرضه میشود   چهارشنبه 6 مهر 1390
لیست اچویمنت های MW3 منتشر شدند   سه شنبه 5 مهر 1390
نمرات Fifa Soccer 12   سه شنبه 5 مهر 1390
Fifa Soccer 12 vs PES 2012 (دمو)   یکشنبه 3 مهر 1390

 
دسته بندی: PS3 ، PS Vita ، PSP ، | تاریخ: شنبه 12 شهریور 1390 | ساعت: 11:32 ب.ظ | نویسنده: پیام | امتیاز:
 



در Gamescom امسال Sony بیشتر تمرکزش را روی کنسول PSVita  گذاشته بود و بازی های زیادی را برای این کنسول به نمایش درآورد، اما در کنار این موضوع، نمایش قسمت هایی از Uncharted 3 و کاهش قیمت PS3 از دیگر بخش های کنفرانس این کمپانی بود. بعد از این کنفرانس، سایت Eurogamer مصاحبه ای را با آقای شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) که World Wide Studios Boss و رئیس SCEJ است، انجام داده که در آن درباره Vita ،PS3 و حتی نسل بعدی PlayStation صحبت شده است.



EG: امید شما به دستاوردهای جدید Vita در بین کنسول های حاضر چیست؟

یوشیدا: هدف ما خلق دوباره هیجان پیرامون کنسول های دستی است. اکنون شش سال از زمان عرضه PSP می گذرد. ما نمی توانیم کمبود بازی در زمان حاضر روی PSP را نادیده بگیریم. ما می توانیم قسمت ها و تکنولوژی های جدیدی در PSVita قرار دهیم. امیدواریم به بازیکنان نشان دهیم که Vita چیزی دارد که نمی توان آن را در جای دیگری تجربه کرد. هدف ما این است که PSVita را راهی بازار کنیم. هدف ما در تمام استودیوهایمان این است که بازی های مختلفی برای PSVita عرضه کنیم که وقتی شما آن را بازی می کنید، بگویید اصلاً چنین بازی ای را تا کنون تجربه نکرده ام.

EG: به این موضوع اشاره کردید که یکی از ضعف های PSP عرضه کم بازی برای آن بود. چه اقداماتی انجام دادید که این اتفاق برای Vita رخ ندهد؟

یوشیدا: یکی از دلایل این اتفاق، این بود که ما بعد از عرضه PSP سریع به سراغ عرضه PS3 رفتیم و زمان کافی برای ساخت بازی روی این دستگاه را نداشتیم. ما در آن زمان تمام منابع خودمان را به سمت PS3 حرکت دادیم. ما خوشحال بودیم که PSP را عرضه کرده ایم و حتی بازی های مختلفی هم برای آن عرضه شد. اما به دلیل اینکه روی یک کنسول جدید کار می کردیم، آنطور که باید و شاید نتوانستیم بازی های مختلف برای آن عرضه کنیم و همین موضوع به یکی از نقات ضعف PSP تبدیل شد. این مسئله برای کمپانی های Third Party هم رخ داد. آن ها روی کنسول بعدی ما کار می کردند و نمی توانستند منابع خودشان را روی یک کنسول همراه به کار ببرند. ما از این اتفاق تجربه بدست آوردیم. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه چیز خوب پیش می رود و نرم افزارهای خوبی برای PSVita در دست ساخت داریم و در همین حال از PS3 و Move هم پشتیبانی می کنیم.

EG: به آن دسته از کسانی که می گویند که بازار Smartphoneها بسیار قوی است و به یک کنسول دستی بسیار قدرتمند اجازه کار نمی دهند، چه می گویید؟ به آن کسانی که درباره Vita نگران هستند، چه می گویید؟

یوشیدا: من مطمئن نیستم که کسی نگران باشد. اگر ناشران و سازندگان ما نگران این موضوع باشند، درک می کنم. اگر فعالیت آن ها در همین فضای موجود است، ما هم داریم در همین فضا فعالیت می کنیم. باید برای یک محصول جدید، بازار جدید هم به وجود آوریم تا بتوانیم به کارمان ادامه بدهیم. من کاملاً این موضوع را درک می کنم، اما زمانی که مشتری این موضوع را بیان می کند، من نمی توانم صحبت های آن ها را بپذیریم. این به نوع مشتری بستگی دارد. اگر شما یک بازیکن معمولی هستید که دوست دارید با بازی کردن وقت خود را که در انتظار قطار و... هستید، سپری کنید، نیازی هم به یک تجربه بزرگ از بازی ندارید. اما اگر بازی کردن را دوست دارید و می خواهید یک بازی خوب را تجربه کنید، یک کنسول قابل حمل به شما پیشنهاد می شود. من مطمئن هستم که میلیون ها کاربر وجود دارند که اینطور هستند. زمانی که تجربه یک بازی فوق العاده روی یک کنسول دستی است، شما نمی توانید آن را روی Smartphoneها تجربه کنید.

EG: زمانی که قیمت این کنسول را اعلام کردید، خیلی کمتر از آن چیزی بود که همه انتظارش را داشتند. اکنون Nintendo یک کاهش قیمت جدی را برای 3DS اعلام کرد. آیا این اقدام روی قیمتی که Sony روی Vita گذاشته، تأثیر دارد؟

یوشیدا: ما از قیمتی که برای Vita اعلام کردیم، بسیار راضی هستیم. من به شخصه انتظار کاهش قیمت از سوی Nintendo را داشتم، اما فکر نمی کردم این کار در زمان حاضر رخ بدهد. قیمت Vita به 3DS ارتباطی ندارد. ما ارزش Vita را در نظر گرفتیم و قیمت آن را اعلام کردیم. هیچ تغییری در این قیمت صورت نمی گیرد و ما از این نظر خوشحالیم.

EG: آیا می توان یک بازی را روی PS3 بازی کرد، ادامه آن را روی PSVita در خارج از خانه بازی کرد و دوباره ادامه آن را در خانه روی PS3 تجربه کرد؟

یوشیدا: این کار کاملاً عملی است و در حال انجام هم هست. یکی از همین بازی ها Ruin نام دارد که هم برای PSVita و هم برای PS3 در دست ساخت است. این بازی ها در یک مجموعه قرار دارند و بازیکنان می توانند آن را روی PS3 بازی کنند و سپس Save آن را به Vita انتقال دهند و ادامه آن را روی Vita بازی کنند. بازی هایی مانند Ruin هم بیشتر عرضه خواهند شد، اما Vita به تنهایی قابلیت های منحصر به فرد زیادی دارد که نمی توانید آن را روی PS3 پیدا کنید. هدف ما این است که بازی هایی بسازیم که تنها روی Vita قابل بازی باشند و تجربه آن را در جای دیگری ندیده باشید.

EG: آیا این امکان وجود دارد که بتوان از Vita به عنوان کنترلر PS3 استفاده کرد؟

یوشیدا: به صورت تکنیکی این موضوع امکان پذیر است. می توان PS3 و Vita را با هم Connect کرد. در واقع PSP و PS3 را هم می شد با یکدیگر Connect کرد. امکانات زیادی وجود داشتند که می شد به وسیله PSP آن ها را در PS3 اجرا کرد. مانند پخش فیلم و... دوباره همین حالت هم برای Vita و PS3 وجود دارد. چرا که تمام قابلیت های PSN روی PSP قرار دارد. همچنین برنامه های مشترکی برای این دو کنسول وجود دارند.

EG: آیا امکان کنترل بازی های PS3 به وسیله Vita در بازی های آینده قرار دارد؟

یوشیدا: بله. می توان کاری کرد که این قابلیت در بازی هم کاربرد داشته باشد. ما به صورت تکنیکی روی آن کار کردیم تا کار را برای بازیسازان راحت تر کنیم. البته هنوز هم این کار در دست ساخت است و احتمالاً تا آخر امسال این کار هم انجام می شود.

EG: کاهش قیمت PS3 را اعلام کردید. چرا این اتفاق الآن رخ داد؟

یوشیدا: زمان بسیار مناسبی برای این کار بود. سال گذشته، یکی از سال های موفق PS3 بود و همچنان این روند را ادامه خواهیم داد. ما در حال حاضر فروش PS3 را با PS Move بالا برده ایم. پس به این نتیجه رسیدم که کاهش قیمت می تواند به این روند کمک کند. ما مضامین خوبی داریم، هم برای بازیکنان معمولی و هم برای بازیکنان حرفه ای که Move را خریداری کردند. همچنین بازی Uncharted 3 را هم داریم.

EG: نمی توان چرخه زندگی کنسول ها را بدون معرفی سخت افزار جدید ادامه داد. این کار تا چه مدت طول می کشد؟

یوشیدا: این موضوع به موفقیت کنسول قبلی ما که از نسل قبل به نسل حاضر منتقل شده، برمی گردد. پا گذاشتن از PS2 به PS3 یک حرکت بزرگ بود، اما قیمت زیادی که برای PS3 در زمان عرضه معرفی کردیم، بسیار تجربه بدی برای ما بود. بازیکنان در این نسل روی پردازنده های چند هسته ای بازی ساختند، در حالیکه در نسل قبل روی پردازند های تک هسته ای بازی خلق می کردند. پس با در نظر گرفتن زمان عرضه کنسول ها و زمانی که بازیسازان شروع به ساخت بازی برای آن ها کردند، به این نتیجه می رسیم که همه چیز چندان سریع پیش نمی رود.

با وجود Xbox 360 هنوز هم می توان به این نتیجه رسید که زمان زیادی پیش رو داریم. چند سال طول می کشد که کنسول ها کاهش قیمت پیدا کنند و سازندگان، موتورهای خاص خودشان را تولید کنند. اکنون زمان مناسبی برای ساخت بازی ها خوب است. به همین دلیل، پس از گذشت این زمان، هنوز شاهد عرضه بازی های بسیار خوب هستید. ما می بینیم که هر روز بازی ها بزرگ تر و بهتر راهی بازار می شوند. اینکه تا چه زمانی این کنسول ها به فعالیت خود ادامه می دهند، به این موضوع بستگی دارد که این صنعت از آن ها تا چه مدت پشتیبانی می کند. PS3 کنسول بزرگی است. ما قابلیت های شبکه ای بسیار خوبی برای آن داریم که ارزش پول میلیون ها بازیکن را دارد.

EG: از دید Sony آیا نیازی به عرضه یک کنسول خانگی جدید هست؟

یوشیدا: تا جایی که ما دیده ایم، چنین نیازی در بازار دیده نمی شود. با توجه به چرخه زندگی یک کنسول، زمانی که بازیسازان دیگر نتوانند روی یک کنسول بازی بسازند، آن زمان است که باید به فکر یک کنسول جدید بود. بازیکنان همیشه یک چیز جدید و هیجان انگیز می خواهند. اگر قرار باشد آن ها در کنسول بعدی هم همین قابلیت های موجود را ببینند، نا امید می شوند. هنوز بازی های مختلفی برای PS3 و Move در حال ساخت هستند. پس تا زمانی که سازندگان با این کنسول ها می توانند تجربه جدید خلق کنند، نیازی به کنسول بعدی نیست.

EG: کنترلر Move نقش مهمی در کنفرانس Sony داشت. الآن نزدیک به یک سال است که از عرضه آن می گذرد. آیا این کنترلر به آن میزان که Sony امیدوار بود، موفق بود؟

یوشیدا: با عرضه PS Move در سال گذشته، قصد داشتیم فروش PS3 را هم افزایش دهیم که به این هدف رسیدیم. ما خیلی از این بابت خوشحالیم. این کنترلر تجربه جالبی دارد. رسانه ها خیلی دوست داشتند که کنترلر را یک تجربه جدید نامگذاری کنند. در حال حاضر بازیسازان زیادی مشغول ساخت بازی برای این کنترلر هستند. چرا که بازی های این کنترلر را می توان سالیان سال بازی کرد. هر کسی که PS Move را تجربه کرده، از عملکرد آن غافلگیر شده است. PS Move به صورت یک کنترلر طراحی شده که نیازهای بازیکنان را برطرف می کند. مردم می دانند که پتانسیل Move بیشتر از این ها است. ما در حال ساخت بازی های زیادی هستیم که در آینده از آن ها بیشتر می شنوید.

EG: شما به تازگی Sucker Punch را خریداری کردید. Sony استودیوهای بازیسازی زیادی دارد و به همین دلیل بازاری منحصر به فرد را برای خودش درست کرده است. چرا شما این خانواده را بسیار بزرگتر می کنید؟

یوشیدا: کاری که ما می کنیم، این است که ما در ابتدا یک رابطه را با بازیسازان برقرار می کنیم. سال ها با آن ها کار می کنیم و پس از ساخت چند بازی بسیار موفق، وارد مرحله دیگری از این رابطه می شویم. در این زمان است که ما موفقیت دیگری بدست می آوریم. استودیوی Sucker Punch نزدیک به 10 سال است که برای ما بازی می سازد. آن ها همچنان هم برای ما بازی می سازند. چیزی در این چرخه تغییر نکرده است. ما با این کار، نگرانی مستقل شدن را برطرف کردیم. این یک کار بسیار مثبت در ایجاد یک رابطه است. آن ها می توانند با خیال راحت و بدون نگرانی خاصی روی کارشان تمرکز کنند و بازی هایشان را بسازند. با این کار ما می توانیم از تجربیات آن ها در قسمت های دیگر هم استفاده کنیم.

EG: مثل یک مهمانی خوب؟

یوشیدا: بله. SCE یک گروه سخت افزاری است. این موضوع بسیار هیجان انگیز است. ما همیشه به دنبال این هستیم که آن ها را در آغوش این گروه حفظ کنیم.

منبع: پردیس گیم



 برچسب ها: پلی استیشن ، شوهی یوشیدا ، پلی استیشن ویتا ، یوروگیمر ، ساکر پانچ ، ps3 ، scej ، vita ، psp ، move ، playstation move ، پلی استیشن موو ، موو ، third party ، اسمارت فون ، smartphones ، 3ds ، نینتندو ، سونی ، ruin ، پلی استیشن نتورک ، psn ، ps move ، uncharted 3 ، آنچارتد 3 ، آنچارتد ، uncharted ، xbox 360 ،

 
 

 
نظرسنجی
به نظر شما کدام عنوان بهترین عنوان سال خواهد شد؟

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
صفحات جانبی


 
آمار و ارقام
  مدیریت:
  • مدیر مجموعه پارس : علی
  • مدیر فان پارس : علی
  • مدیر موبایل پارس : پویا
  • مدیر سینما پارس : علی
  • مدیر گیم پارس : پیام

  •     طراح قالب:
      طراح قالب و گرافیست : علی
    • قالب خام و اولیه : پارس تولز

        نویسندگان:

      آمار بازدید
    • کل بازدید:
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :

      وضعیت وبلاگ :
    • تعداد کل مطالب :
    • آی پی شما :

      آخرین بروزرسانی

 
دیگر وب ها ما

 
بزودی
cull of duty mdw3
pes 2012

ایمیل مدیر
ایمیل مدیر
ایمیل مدیر دوم
Theme Edited By: Ali